جستجو برای:
  • مقالات
    • مقالات مرجع
    • مفاهیم بورس
    • استراتژی های معاملاتی
    • ابزارهای سرمایه گذاری
    • آزادی مالی
    • مستند‌های مالی
  • آموزشگاه
  • MetaTSE
  • بورسدان TV
  • کسب درآمد
  • پرسش‌های شما
  • پشتیبانی
  • تماس با ما
    • درباره ما
    • شماره حساب ها
    • قوانین و مقررات سایت
 
  • تماس شنبه تا چهارشنبه 09:00 الی 16:00
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • قوانین سایت
  • پشتیبانی
  • پنل همکاران
بورسدان
  • مقالات
    • مقالات مرجع
    • مفاهیم بورس
    • استراتژی های معاملاتی
    • ابزارهای سرمایه گذاری
    • آزادی مالی
    • مستند‌های مالی
  • آموزشگاه
  • MetaTSE
  • بورسدان TV
  • کسب درآمد
  • پرسش‌های شما
  • پشتیبانی
  • تماس با ما
    • درباره ما
    • شماره حساب ها
    • قوانین و مقررات سایت
0

ورود و ثبت نام

استراتژی معاملاتی اسکالپینگ (Scalping) چیست؟

استراتژی معاملاتی اسکالپ (Scalping) چیست؟
زمان مطالعه: ۱۱ دقیقه
۴.۹
(۱۲۵۶)

ترید اسکالپ Scalp یک استراتژی معاملاتی در بازار فارکس (Forex) است. منظور از اسکالپ در بازار فارکس، انجام معاملات متعدد با حجم بالا اماسودهای کم است. استراتژی معاملاتی اسکالپ (Scalping) زیرشاخه‌ای از معاملات کوتاه روزانه است. نقدینگی در بازار فارکس بسیار بالاست و در اکثر مواقع با بازار نوسانی شدیدی مواجه هستیم. به همین دلیل اکثر سرمایه‌گذاران سعی می‌کنند تا از نوسانات بازار سودهای خوبی به دست آورند. در این روش تریدر یک سهام را خریداری کرده و پس از مدت زمان کوتاهی آن را به فروش می رساند و از این طریق سود کمی در هر معامله به دست خواهد آورد. معامله گرانی که از این استراتژی استفاده می کنند را اسکالپر (Scalper) می نامند.

استراتژی معاملاتی اسکالپ (Scalping) یک شیوه معاملاتی است که هدف آن بهره بردن از تغییرات بسیار کم قیمت است. در این نوع معامله تریدر باید استراتژی بسیار قوی در زمینه خروج از معامله داشته باشد؛ زیرا یک ضرر بزرگ در این نوع ترید تمامی سودهای کوچک قبلی تریدر را از بین می‌برد.

معامله اسکالپ چیست؟

اسکالپینگ یک روش معاملاتی است که از تحرکات قیمتی جزئی، به معامله کنندگان سود می رساند. تریدرها برای ورود به این معامله باید یک استراتژی خروج (Exit Strategy) سفت و سخت داشته باشند چرا که یک ضرر بزرگ موجب از دست رفتن تمام دستاوردهای کوچک تریدرها خواهد شد. روش اسکالپینگ در تایم فریم‌های کوتاه مدت انجام می‌شود. تحلیل در این تایم فریم‌ها (معمولا از ۱ دقیقه تا ۳۰ دقیقه) بسیار دشوار است. پس این نوع تریدرها یا اصطلاحا اسکالپر (Scalper)ها، بسیار زود از بازار خارج می‌شوند؛ حتی برخی پوزیشن‌ها کمتر از ۵ دقیقه طول می‌کشند.

اسکالپر برای موفقیت در این استراتژی به ابزارهایی نظیر Live Feed و یک کارگزاری با دسترسی مستقیم (Direct-access Broker) نیاز دارد، علاوه بر این تریدر برای انجام معاملات پی در پی باید استقامت لازم را نیز داشته باشد.  اسکالپینگ می‌تواند فرصت‌های معاملاتی زیادی را برای معامله‌گران فراهم کند و در عرض یک روز فرصت چندین بار معامله در بازار را فراهم کند. برای اینکه چنین معاملاتی سودهای قابل قبولی داشته باشند، باید از حجم بالایی در معاملات استفاده کرد. به همین دلیل در اسکالپینگ به قوانین مدیریت سرمایه و ریسکی که اکثر معامله‌گران حرفه‌ای به آن‌ها احترام می‌گذارند، توجهی نمی‌شود

استراتژی اسکالپینگ چگونه کار می کند؟

معامله اسکالپینگ بر این فرض استوار است که اکثر سهام ها فاز اول (Accumulation) چرخه سهام را پشت سر گذاشته ولی مقصد بعدی مشخصی ندارند. در حقیقت برخی از سهام ها بعد از گذراندن مرحله اولیه متوقف می شوند اما مابقی آنها به حرکت خود ادامه می دهند.

یک اسکالپر (معامله گری که از استراتژی اسکالپ استفاده می کند) می خواهد تا جایی که امکان دارد سود کمی دریافت کند. این استراتژی بالعکس استراتژی های طولانی مدت است که در آن معامله گر برخلاف دیگران، حجم معاملات سود آور خود را افزایش می دهد. در حقیقت اسکالپ تریدینگ به حجم معاملات توجه نمی کند و با افزایش تعداد معاملات، سود خوبی را برای معامله گران به ارمغان می آورد.

سود ۵۰% یا کمتر برای معامله گرانی که از استراتژی بلند مدت استفاده می کنند کاملاً عادی به نظر می رسد؛ به عبارت دیگر مبلغ سود به مقدار قابل توجهی از ضرر بیشتر است. اما در ترید به روش اسکالپ سود تریدر برابر یا اندکی بیشتر از مبلغ ضرر اوست. همچنین گذاشتن حد ضرر بیشتر وقت‌ها به ضرر تریدر تمام می‌شود. زیرا قیمت نوسان زیادی دارد و اغلب با حد ضرر برخورد می‌کند و سپس به مسیر قبلی خود باز می‌گردد. پس باید تحلیل قوی و قدرت تصمیم گیری سریعی داشته باشید.

پس از آزمون و خطا در این روش، کم کم متوجه می‌شوید که پوزیشن ضرر خود را در کجا ببندید یا حد ضرر خود را کجا قرار دهید. اما در کل ریسک این روش بسیار بیشتر از ریوارد آن است. این نوع معاملات نیازمند این هستند که مدام پشت سیستم باشید تا در مواقع لزوم بتوانید تصمیمات سریعی بگیرید. داشتن ابزاری مناسب از قبیل آمادگی همیشگی، دسترسی دائمی به صرافی یا کارگزاری و استقامت برای انجام دادن بسیاری از معاملات، برای موفقیت این استراتژی لازم است.

هدف از اسکالپینگ در معاملات چیست؟

اسکالپ مختص معامله‌گرانی است که می‌توانند به‌طور مرتب از معاملات با سود کم بازدهی معقولی کسب کنند. هدف این دسته از معامله‌گران کسب چندین بار سود در یک جلسه معاملاتی است. معمولاً معامله‌گران از تحلیل‌های تکنیکال و تقویم اقتصادی برای ورود به معاملات استفاده می‌کنند. شاید برخی از معامله‌گران در طول یک جلسه معاملاتی چندین بار وارد بازار شوند و سریع معامله را ببندند. به همین دلیل حجم معاملات بسیار اهمیت دارد. اگر فردی بتواند به‌طور منظم اسکالپ کند، می‌تواند به بازدهی خوبی برسد.

در کل دو روش برای معاملات اسکالپ وجود دارد: معاملات دستی و خودکار. در روش دستی، معامله‌گر اقدام به معامله در بازار می‌کند و خود تصمیم‌گیرنده ورود و خروج به معاملات است. در مقابل، برخی از معامله‌گران استراتژی معاملاتی خود را به کامپیوتر منتقل می‌کنند و اجازه می‌دهند که کامپیوتر به‌طور خودکار معامله کند.

نکاتی که قبل از اسکالپینگ باید بدانید

استراتژی معاملاتی اسکالپ (Scalping) چیست؟

 

بسیاری از معامله‌گران بازار فارکس از طریق معامله در این بازار امرار معاش می‌کنند و بسیاری از افراد تازه‌کار هم امیدوار هستند که از طریق اسکالپینگ سرمایه خوبی جمع کنند. نکات مهمی که معامله‌گران باید به آن توجه کنند، این است که:

  1. کسب مهارت در معامله‌گری به روش اسکالپ نیازمند زمان زیادی است.
  2. ساختن استراتژی مدت‌زمان زیادی خواهد برد.
  3. شاید بهتر باشد که از اسکالپینگ برای افزایش سرمایه‌های خرد استفاده شود
  4. شاید بهتر باشد به اسکالپینگ به‌ عنوان یک روش مفید جهت درک و پیاده‌سازی مهارت‌های تکنیکال نگاه کرد.
  5. اسکالپینگ می‌تواند مهارت‌های تصمیم‌گیری شما را بهبود بخشد.
  6. اسکالپینگ می‌تواند معامله‌گر را به پذیرفتن ضرر و خروج به‌ موقع از بازار عادت دهد.
  7. معاملات اسکالپینگ نیازمند این است که تریدر، بسیار منظم باشد. اما این موضوع نیازمند زمان بسیار است.
  8. نقاط ورود بالقوه می تواند خیلی سریع ظاهر و دوباره ناپدید شوند. بنابراین تریدر بایستی پشت سیستم خود آماده باشد. برای افرادی که دارای شغل روزانه یا دیگر فعالیتها هستند اسکالپینگ لزوما یک استراتژی مناسب نیست. در عوض، معاملات بلندمدت تر با اهداف سود بزرگتر، راهکار مناسب تری خواهد بود.
  9. اجرای موفق استراتژی اسکالپینگ دشوار است. یکی از دلایل اصلی این است که این سبک معامله نیازمند تریدهای بسیاری می باشد. تحقیق درباره این موضوع نشان می دهد که اغلب تریدرها پول خود را بسرعت از دست می دهند و منحنی سرمایه آنها منفی می باشد. در عوض، اغلب تریدرها با جستجوی موقعیتهای بلندمدت تر و دوری از اسکالپینگ می توانند با صرف زمان و استرس کمتر، موفقیت بیشتری بدست آورند.
  10. اسکالپینگ نیازمند عکس العمل سریع به حرکتهای بازار و توانایی رها کردن یک معامله در صورت از دست رفتن لحظه کوتاه ورود به بازار است.
  11. معامله در روند و نداشتن یک نظم برای تعیین حد زیان معامله از دلایل اصلی عدم موفقیت اسکالپرها می باشد.
  12. معامله، فعالیتی است که به ازاء صبر و انظباط به شما پاداش می دهد. در حالیکه این ویژگیها در این سبک معاملاتی، محدود است. بسیاری از تریدرها با دید بلندمدت، اندازه کوچکتر معامله و عملکرد آهسته تر به نتیجه مطلوب تری می رسند.

اسکالپینگ با بورسدان و MetaTSE

مزایای استراتژی اسکالپ در ترید

  1. قرار گرفتن در معرض ریسک بازار را کاهش می دهد:
    کاهش قرار گرفتن در معرض ریسک بازار، احتمال بروز اتفاقات ناگوار را از بین خواهد برد.
  2. تحرکات قیمتی کوچک تر راحت به دست خواهند آمد:
    تحرکات قیمتی بزرگ در اثر عدم توازن شدید بین نیروی عرضه و تقاضا ایجاد می شود. برای مثال تحرک قیمتی ۱۰ سنتی یک سهام بسیار آسان تر از نوسان قیمتی ۱ دلاری آن خواهد بود. بنابراین شکار فرصت ها در ترید به روش Scalp بسیار ساده تر است
  3. احتمال بروز تحرکات قیمتی کوچک بیشتر از نوسانات قیمتی بزرگ است:
    تحرکات قیمتی ناچیز حتی در بازارهای راکد وجود دارد، برای همین یک اسکالپر به راحتی از آن سود کسب خواهد کرد.

اما آیا اسکالپینگ برای شما مناسب است؟

اینکه استراتژی معاملاتی اسکالپ برای شما مناسب است یا خیر، بستگی به میزان زمان فعالیت شما در بازار و تجربه شما دارد. در اسکالپینگ، بازار باید به‌طور مداوم تحلیل شود و شاید در عرض چند دقیقه چندین معامله ایجاد شود. به همین دلیل نیازمند تمرکز و دقت بالایی است و باید زمان کافی برای انجام چنین کاری اختصاص داد. برای اینکه در اسکالپینگ موفق باشید، باید توانایی تصمیم‌گیری فوری را داشته باشید.

سرعت عمل در این روش بسیار مهم است، شاید مجبور باشید در عرض چند ثانیه وارد معامله شوید و بعد سریعاً از بازار خارج شوید. در این میان استفاده از اهرم (Leverage) می‌تواند سود یا زیان معامله‌گر را به‌طور قابل‌توجهی تغییر دهد.

درعین‌حال که اهرم می‌تواند ضرر معاملات را بالا ببرد، می‌تواند سود معاملات را هم به‌طور قابل‌توجهی افزایش دهد. توصیه می‌شود که پیش از شروع اسکالپینگ ابتدا استراتژی معاملاتی خود را تست کنید. افرادی که از طریق اسکالپ در بازار فعالیت می‌کنند، باید توانایی پذیرفتن زیان معاملات را هم داشته باشند. یعنی زمانی که معامله وارد محدوده زیان دهی شد، باید توانایی متقاعد کردن خود برای خروج از بازار را داشته باشید.

اسکالپینگ به عنوان استراتژی مکمل

معامله گرانی که در چهارچوب زمانی بلند مدت فعالیت می کنند نیز می توانند از استراتژی معاملاتی اسکالپ به عنوان روش معاملاتی مکمل استفاده کنند. برای مثال زمانی که بازار قفل است یا تحرکات قیمتی در یک محدوده کوچک وجود دارد، اسکالپر از این استراتژی استفاده خواهد کرد. به عبارت دیگر وقتی هیچ روندی در بازه زمانی بلند مدت دیده نمی شود، فعالیت در یک بازه زمانی کوتاه مدت باعث سود دهی خواهد شد.

یکی دیگر از روش های استفاده از استراتژی معاملاتی اسکالپ در بازه زمانی بلند مدت، روش چتری (Umbrella) است؛ این روش به تریدر کمک می کند تا هزینه های اولیه را بهبود بخشیده و سود خود را به حداکثر برساند. روش چتری به صورت زیر انجام می شود:

• تریدر یک پوزیشن معاملاتی بلند مدت باز خواهد کرد.
• در حالی که معامله اصلی در جریان است، تریدر معاملات کوتاه مدت جدیدی را شناسایی کرده و با استفاده از اصول اسکالپینگ در آن فعالیت می کند.

به طور کلی هر ترید را می توان به یک معامله اسکالپ تبدیل کرد، به گونه ای که سودی نزدیک به نرخ ضرر (۱:۱) برای آن در نظر گرفت. این موضوع به معنی این است که سود در نظر گرفته شده برابر با ضرر احتمالی معامله خواهد بود. معاملات اسکالپ را می توان در بازه زمانی کوتاه یا بلند مدت مورد استفاده قرار داد. شما همچنین می توانید از تحلیل تکنیکال و نمودارهای تحلیلی سنتی نظیر اندیکاتورها در این روش معاملاتی استفاده کنید.

 

انواع معاملات اسکالپ

اولین نوع از معاملات اسکالپ بازارسازی (Market-Making) نام دارد. این نوع از معاملات اسکالپ بسیار پیچیده است چرا که تریدر باید با بازار سازان (Market Makers) دیگر به رقابت بپردازد، علاوه بر این سود چنین معامله ای بسیار اندک است، تا جایی که هر گونه تحرک قیمتی منجر به ضرر دهی اسکالپر خواهد شد.

دو نوع دیگر از استراتژی معاملاتی اسکالپ مبتنی بر رویکردهای سنتی بوده و مستلزم سهامی با تحرکات قیمتی پر تعداد است. این دو روش همچنین نیازمند استراتژی صحیح و توانایی پیش بینی تحرکات قیمتی هستند. روش دوم در استراتژی معاملاتی اسکالپ به این ترتیب است که تریدر تعداد زیادی سهام با تحرکات قیمتی ناچیز را خریداری می کند. چنین استراتژی در سهام شناور موفق خواهد بود. نوع سوم ترید اسکالپ شباهت بسیار زیادی با روش های سنتی معامله دارد. در این روش، تریدر با توجه به سیگنال های موجود به یک پوزیشن معاملاتی وارد می شود و به محض مشاهده سود با نرخ ۱:۱ از آن خارج خواهد شد.

نکاتی که یک اسکالپر تازه‌کار باید بداند

استراتژی معاملاتی اسکالپ (Scalping) چیست؟

افراد زیادی از استراتژی‌های معاملات روزانه مانند استراتژی معاملاتی اسکالپ برای شروع کار استفاده می‌کنند. کسانی که به تازگی وارد عرصه تجارت شده‌اند و می‌خواهند از روش اسکالپینگ استفاده کنند، باید بررسی کنند تا ببینند آیا این روش متناسب با شخصیت آنها هست یا خیر؛ زیرا برای انجام این کار به نظم و انضباط زیادی نیاز است

تریدرها باید تصمیمات سریع بگیرند، فرصت‌ها را کشف کنند و دائماً روی صفحه قیمت‌ها نظارت کنند. قطعا اسکالپینگ بهترین استراتژی تجاری برای تازه کارها نیست؛ زیرا شامل تصمیم‌گیری‌های سریع، نظارت مداوم بر مواضع و پیگیری زیاد است. با این حال، هنوز چند نکته وجود دارد که می‌تواند به اسکالپر‌های تازه کار کمک کند:

 

اجرای دقیق

یک تازه‌کار باید برای اجرای دقیق سفارشات تسلط کامل را داشته باشد. انجام یک سفارش با تأخیر، می‌تواند سود کمی را به دست آورد یا حتی منجر به ضرر شود. از آنجا که حاشیه سود در استراتژی معاملاتی اسکالپ محدود است، اجرای سفارش باید دقیق باشد.

 

هزینه

یک اسکالپر تازه کار باید مطمئن باشد که هنگام انجام معاملات، هزینه‌ها را به طور کامل حساب کرده باشد. زیرا در استراتژی معاملاتی اسکالپ ، در طول هر روز، امکان انجام بیش از ۱۰۰ معامله وجود دارد. پس باید همیشه در نظر داشته باشید که در این نوع خرید و فروش سود شما وابستگی زیادی به هزینه کارمزد دارد. این امر انتخاب صرافی آنلاین مناسب را بسیار مهم می‌کند. زیرا صرافی نه تنها باید امکان دسترسی مستقیم به کاربر را داشته باشد، بلکه باید میزان کارمزدش نیز کم باشد. این نکته را در نظر داشته باشید که امکان استفاده از این روش در همه صرافی‌ها و کارگزاری‌ها وجود ندارد.

 

ترید کردن

شناخت روند حرکتی یک بازار به تریدر کمک می‌کند که در چه لحظاتی دست به خرید و فروش بزند. یک فرد تازه کار نیاز به درک نبض بازار دارد و هنگامی که یک اسکالپر به این درک برسد،‌ سودآوری با استفاده از این روش نیز آسان‌تر می‌شود. یکی از روش‌های که اسکالپرها انجام می‌دهند، ترید برخلاف جهت بازار است که این روش اصلا به افراد تازه‌کار توصیه نمی‌شود. برای تشخیص روند بازار، می‌توانید تایم فریم‌های بالاتر را نگاه کنید.

تحلیل تکنیکال

اسکالپرهای تازه‌کار برای این که بتوانند در بازار رقابت کنند، باید با روش‌های تحلیل تکنیکال آشنا باشند. این امر به ویژه در بازارهای امروزی که تحت سلطه تجارت فرکانس بالا است، بسیار مهم است.

میزان نقدینگی

به عنوان یک تکنیک، استراتژی معاملاتی اسکالپ نیاز به تصمیمات مکرر ورود و خروج در یک بازه زمانی کوتاه دارد. استفاده از چنین تکنیکی فقط در صورت اجرا شدن سفارشات قابل استفاده است که این امر مستقیما به میزان نقدینگی آن مرتبط است. هرچه تعداد تریدها بیشتر باشد، وابستگی آن به نقدینگی بیشتر می‌شود.

نظم و انضباط

به عنوان یک اصل، بهتر است همه تریدها را در طول یک روز کاری ببندید و آنها را تا روز بعد ادامه ندهید. به عنوان یک توصیه، شما می‌توانید برای خود انتخاب کنید که مثلا از ساعت ۱۰ صبح تا ۴ بعد از ظهر ترید می‌کنم و یا برای خود برنامه‌ای مشخص کنید که روزانه ۱۰ ترید باز کنید و نه بیشتر. این کار در اوایل در شما طمع ایجاد می‌کند؛ اما به هر طریقی که می‌توانید، باید جلوی این طمع را بگیرید و به اصول خود پایبند باشید. زیرا متحمل ضررهای سنگینی خواهید شد.

استراتژی معاملاتی اسکالپ مبتنی بر استفاده از فرصت‌های کوچک است که در بازار وجود دارد و یک اسکالپر نباید به خاطر احتمال افزایش سود، این اصل را زیر پا بگذارد.

نکات مهم استراتژی معاملاتی اسکالپ

• کم کردن ریسک : همیشه سعی کنید در نقاطی از بازار که کمتر مورد توجه عموم مردم است کار کنید. این کار احتمال وقوع یک ضرر بزرگ را کاهش می‌دهد.
• انجام تریدهای کوچک‌تر، راحت‌تر است : هر چه تغییرات قیمت بیشتر باشد، عدم توازن عرضه و تقاضا هم باید بیشتر باشد. برای مثال تغییر قیمت ۱۰ سنتی سهام بسیار راحت‌تر از تغییر ۱ دلاری آن اتفاق می‌افتد.
• تغییرات کوچک نسبت به تغییرات بزرگ بیشتر تکرار می‌شوند : حتی در بازارهای نسبتاً راکد، حرکات کوچک بسیاری وجود دارد که یک اسکالپر می‌تواند از آن بهره ببرد.

عوامل مؤثر در استراتژی معاملاتی اسکالپ

معمولا عوامل زیادی در استفاده از هر نوع استراتژی ترید تاثیر‌گذار است. در اینجا به چند عامل بسیار مهم در انجام ترید با استفاده از استراتژی اسکالپینگ می‌پردازیم:

حجم معاملات (Trade Volume)

حجم معاملات یک بازار بر عملکرد استراتژی معاملاتی اسکالپ تاثیر می‌گذارد. میزان گسترش هر کالا در بازار مربوط به خودش، با توجه به میزان محبوبیت آن متفاوت است. در نتیجه هرچه حجم معاملات آن کالا بیشتر باشد، میزان گستردگی آن نیز بیشتر خواهد بود. با این که استفاده از اسکالپینگ در بازارهایی که نقدینگی بیشتری دارند مناسب‌تر است، اما همیشه افرادی هستند که پیش‌بینی قیمت در آینده را دشوار می‌سازند.

نوسان

برخلاف دیگر تریدر‌ها، کسانی که از استراتژی معاملاتی اسکالپ استفاده می‌کنند، به ترید محصولاتی که دارای نوسان بسیار کمی هستند می‌پردازند. برای مثال اگر قیمت محصولی در طول روز تغییر زیادی نداشته باشد، اسکالپرها با قرار دادن تعداد زیادی معامله می‌توانند سود مناسبی دریافت کنند؛ بدون این که نگران تغییر ناگهانی قیمت باشند.

بازه زمانی (Timeframe) در استراتژی معاملاتی اسکالپ

اسکالپرها در یک بازه زمانی بسیار کوتاه کار می‌کنند (معمولا از ۱ دقیقه تا ۳۰ دقیقه) و به دنبال سود بردن از امواج بازار هستند که گاهی اوقات آنقدر بازه زمانی کوچک است که در نمودار یک دقیقه‌ای دیده می‌شود. این کار می‌تواند تعداد معامله در یک روز را به حداکثر برساند و در نتیجه سود مناسبی برای تریدرهای آن به ارمغان داشته باشد.

مدیریت ریسک در استراتژی معاملاتی اسکالپ

برخلاف روشی که تریدرهای ترند استفاده می‌کنند، تریدرهای اسکالپینگ به جای انجام یک ترید بسیار بزرگ و با مبلغ زیاد، تعداد زیادی معامله کوچک در طول یک روز انجام می‌دهند. حتی در این روش نیز تریدر ممکن است که تعداد زیادی، ضرر کوچک داشته باشد. پس کسانی که از اسکالپینگ استفاده می‌کنند، باید از مدیریت ریسک بسیار قوی برخوردار باشند.

 

نتیجه‌گیری

اسکالپینگ می‌تواند برای تریدرهایی که تصمیم می‌گیرند از آن به عنوان یک استراتژی اصلی یا حتی برای افرادی که از آن به عنوان یک گزینه کمکی استفاده کنند بسیار سودآور باشد. رعایت استراتژی دقیق خروج، کلید اصلی برای به دست آوردن سود مناسب از سودهای کوچک است.استفاده از بازه‌های کوتاه مدت و در جهت بازار برای کسب درآمد، از ویژگی‌های اصلی این استراتژی استو به همین دلیل محبوبیت زیادی در بین بسیاری از معامله‌گران دارد. اما برای کسانی که تازه وارد بازار معاملات شده‌اند، توصیه می‌شود که بعد از کسب مهارت‌های فردی، از این استراتژی به عنوان استراتژی اصلی خود در معاملات استفاده کنند.

اسکالپینگ با بورسدان و MetaTSE

محتوای این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

خوشحال خواهیم شد اگر به این مطلب رای دهید و نظر خود را برای ما ارسال کنید

میانگین امتیاز: ۴.۹ / ۵. تعداد آرا: ۱۲۵۶

از اینکه به این مطلب رای داده اید متشکریم

می توانید بورسدان را در رسانه های اجتماعی دنبال کنید

برچسب ها: آموزش سرمایه گذاری در بورساستراتژی معاملاتی اسکالپینگاستراتژی معامله در بورسنوسان گیری در بورس
در تلگرام
کانال ما را دنبال کنید!
در اینستاگرام
ما را دنبال کنید!

6 دیدگاه

به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.

  • رضا گفت:
    ۲ دی ۱۴۰۰ در ۴:۰۶ ب٫ظ

    خیلی عالی بود. تشکر

    پاسخ
    • مدیریت گفت:
      ۲ دی ۱۴۰۰ در ۴:۲۴ ب٫ظ

      ممنونیم از اظهار لطفتون

      پاسخ
  • خسروی گفت:
    ۱۴ آبان ۱۴۰۰ در ۱:۰۴ ق٫ظ

    مقاله خوبی بود و کلیات کاملی داشت امیدوارم از دست مقالات بیشتر کار کنید

    پاسخ
    • مدیریت گفت:
      ۱۴ آبان ۱۴۰۰ در ۱:۰۶ ق٫ظ

      تشکر از اظهار نظر شما.

      پاسخ
  • علیرضا گفت:
    ۲۴ شهریور ۱۴۰۰ در ۳:۵۳ ب٫ظ

    چه مقاله جالب و کاملی تهیه کردین. قبلا خونده بودم ولی به این کاملی نبود. ممنونم ازتون

    پاسخ
    • مدیریت گفت:
      ۲۴ شهریور ۱۴۰۰ در ۳:۵۴ ب٫ظ

      خوشحالیم که مورد توجه شما قرار گرفت امیدواریم سایر مقالات رو هم مطالعه کنید و بازهم برامون نظرتون رو بنویسید

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

جستجو برای:
  • 7 نکته کلیدی سایت TSE که شما نمی دانید
    7 نکته کلیدی سایت TSE که شما نمی دانید
  • روانشناسی معامله گر مارک داگلاس جگونه مانند یک معامله گر حرفه ای فکر کنیم
    چگونه مانند یک معامله گر حرفه ای فکر کنیم
  • دوره مبانی اقتصاد نیلی دانشگاه شریف
    دوره آموزشی مبانی اقتصاد نیلی
آشنایی با بورسدان

ابتدا با نام کافه بورس در سال 1393 با ارائه فایل اکسل مدیریت سبد سهام به نام سهامبان شروع به کار کردیم و در سال 1398 به بورسدان تغییر نام دادیم و هم زمان به گسترش فعالیت خود پرداختیم.

رسانه اجتماعی بورسدان در اینستاگرام رسانه اجتماعی بورسدان در تلگرام رسانه اجتماعی بورسدان در آپارات

محصولات کلیدی
نمادهای بورسدان

فیلترنویسی تابلو خوانی روانشناسی بازار افزونه بورس

تمامی حقوق این سایت متعلق به بورسدان است و فعالیت آن تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران است

ورود

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

هنوز عضو نشده اید؟ عضویت در سایت